ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΕΠΑΛ ΣΤΟ ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ «ΤΕΤΡΑΜΥΘΟΣ»

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΕΠΑΛ ΣΤΟ ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ «ΤΕΤΡΑΜΥΘΟΣ»

Τη Δευτέρα 15 Απριλίου 2019 μαθητές και μαθήτριες του ΕΠΑΛ Καλαβρύτων πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο Οινοποιείο «ΤΕΤΡΑΜΥΘΟΣ». Στο Οινοποιείο μας ξενάγησε η οινολόγος κ. Μελιτινή Ξενάκη η οποία μας έδειξε τη γραμμή παραγωγής του μούστου, το χώρο με τα βαρέλια όπου γίνεται η ζύμωση και παλαιώνεται το κρασί αλλά και τον τρόπο εμφιάλωσης. Μας έδωσε πληροφορίες για τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά των διαφόρων τύπων κρασιού, τον τρόπο συλλογής της πρώτης ύλη και διάθεσης του προϊόντος. Απάντησε, επίσης, σε ερωτήσεις βάσει φύλλων εργασίας που είχαν ετοιμάσει οι μαθητές/τριες. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από το γεγονός ότι μια τοπική επιχείρηση δουλεύει τόσο αποτελεσματικά και κάνει εξαγωγές σε μακρινές χώρες όπως Αυστραλία, Καναδάς και Βραζιλία. 

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον κ. Παπαγιαννόπουλο Π. και τους υπεύθυνους του Οινοποιείου που επέτρεψαν την επίσκεψη και μας έδωσαν την ευκαιρία να ξεναγηθούμε στους χώρους του Οινοποιείου και ιδιαίτερα την κ. Ξενάκη η οποία μας έκανε μια κατατοπιστική, ενδιαφέρουσα και ολοκληρωμένη ξενάγηση και απάντησε με προθυμία σε όλες τις ερωτήσεις μας. 

Η επίσκεψη αυτή έγινε στο πλαίσιο των μαθημάτων «Γεωπονία και Αειφόρος Ανάπτυξη», «Αρχές Οικονομίας» και μαθημάτων του Τομέα Διοίκησης Οικονομίας.  Η επίσκεψη αποτελεί κομμάτι της «εικονικής επιχείρησης» που δημιούργησαν στο σχολείο η οποία ασχολείται με την παραγωγή και την πώληση κρασιού. Στόχος είναι τόσο οι μαθητές/τριες της Α’ τάξης όσο και οι μαθητές/τριες του Τομέα Διοίκησης – Οικονομίας των Β’ και Γ’ τάξεων να γνωρίσουν επαγγελματικές επιλογές που υπάρχουν σε μια αγροτοκτηνοτροφική περιοχή και να μπορέσουν να προβληματιστούν πάνω στο αναπτυξιακό μοντέλο «Πρωτογενής παραγωγή, επεξεργασία, τυποποίηση και διάθεση αγροτοκτηνοτροφικών προϊόντων» σε μια αγροτική  ή ημιαστική περιοχή. Η λειτουργία της εικονικής επιχείρησης και η επίσκεψη στο Οινοποιείο «ΤΕΤΡΑΜΥΘΟΣ» έχει ενταχθεί και υλοποιείται στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης του Προγράμματος Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ.