“Κυνήγι Θησαυρού Μαθηματικών στο Πάρκο”

“Κυνήγι Θησαυρού Μαθηματικών στο Πάρκο”

Δραστηριότητα: “Κυνήγι Θησαυρού Μαθηματικών στο Πάρκο”

Μία εξωσχολική δράση που οργάνωσε η καθηγήτρια του σχολείου μας Σταυροθανασοπούλου Παναγιώτα με παιδιά των τμημάτων ένταξης Γυμνασίου Καλαβρύτων ήταν μια “εκπαιδευτική επίσκεψη στην παιδική χαρά με “ένα κυνήγι θησαυρού μαθηματικών” σε εξωτερικό χώρο.

Αυτή η δράση επιτρέπει στους μαθητές να μάθουν με διαδραστικό τρόπο, σε ένα χαλαρό και ευχάριστο περιβάλλον, προωθώντας τη θετική στάση απέναντι στα μαθηματικά.

Η δραστηριότητα συνδυάστηκε με μια συζήτηση για την εφαρμογή των μαθηματικών στην πραγματική ζωή, ώστε οι μαθητές να δουν τη χρησιμότητα των γνώσεων που αποκτούν.

 

Σκοπός

Να ενισχύσει τις μαθηματικές δεξιότητες των μαθητών με διασκεδαστικό και διαδραστικό τρόπο, προωθώντας τη συνεργασία και την εφαρμογή των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή.

Χώρος

Ένα τοπικό πάρκο ή ένας εξωτερικός χώρος με ενδιαφέροντα γεωμετρικά σχήματα (πχ κούνιες, τραμπάλες, τσουλήθρες, μονοπάτια).

Υλικά

 Κάρτες με μαθηματικά προβλήματα προσαρμοσμένα στις ικανότητες των μαθητών Μικρά βραβεία για τις ομάδες που θα ολοκληρώσουν την αποστολή

Σημειωματάρια, μέτρο, μολύβια

 

 

**Διαδικασία**:

Εισαγωγή: Η καθηγήτρια εξήγησε στους μαθητές την ιδέα του “Κυνηγιού Θησαυρού”. Κάθε ομάδα έλαβε μια σειρά από μαθηματικά προβλήματα που σχετίζονται με το περιβάλλον γύρω τους. Έπρεπε να βρουν λύσεις για να προχωρήσουν στο επόμενο βήμα.

Χωρισμός σε ομάδες: Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 2-3 μικρές ομάδες, ώστε να ενισχυθεί η συνεργασία και η αλληλεπίδραση μεταξύ τους.

Αποστολές: Κάθε ομάδα έλαβε μια κάρτα με ένα πρόβλημα μαθηματικών που σχετίζεται με το περιβάλλον του πάρκου. Για παράδειγμα:

”Μέτρησε τα σκαλοπάτια σε αυτή τη τσουλήθρα. Αν κάθε σκαλοπάτι έχει ύψος 15 εκατοστά, ποιο είναι το συνολικό ύψος της σκάλας;”

”Βρες ένα δέντρο με συμμετρικό σχήμα. Σχεδίασε το και εξήγησε τι είδους συμμετρία έχει.”

”Περπάτησε γύρω από το σκάμα και μέτρησε την περίμετρό του ως εξής: αν το μήκος κάθε βήματός σου είναι περίπου 0,5 μέτρα, πόσα μέτρα είναι η περίμετρος του σκάματος;”

Ολοκλήρωση της αποστολή: Οι ομάδες που ολοκλήρωσαν όλες τις αποστολές επιστρέφουν και παραδίδουν τις λύσεις τους στην καθηγήτρια η οποία συζήτησε τις απαντήσεις και έδωσε ανατροφοδότηση.

Απονομή βραβείων: Δόθηκαν μικρά γλυκά βραβεία και έπαινοι στις ομάδες για τη συμμετοχή και την προσπάθειά τους, ώστε να ενθαρρυνθούν και να νιώσουν περηφάνια για την επίτευξή τους.