Ενημέρωση για την τηλεκπαίδευση

Ενημέρωση για την τηλεκπαίδευση

Αγαπητές μαθήτριες, αγαπητοί μαθητές

Αγαπητοί γονείς                                                              

Βρισκόμαστε μακριά από το σχολείο μας από τις 4 Μαρτίου και όπως έχετε ενημερωθεί θα είμαστε σε απόσταση ως φυσικές παρουσίες, τουλάχιστον μέχρι τις 27 Απριλίου. Απόρροια μια πρωτόγνωρης, πρωτοφανούς και τελικά ανυπολόγιστης ως προς το τελικό μέγεθός της, παγκόσμιας κρίσης. Το αρχικό κύμα, της πρώτης επίθεσης αυτής της κρίσης δεχόμαστε αυτή τη στιγμή. Και γι’ αυτό είναι επιτακτική ανάγκη να ακολουθούμε με μεγάλη ευλάβεια και σύνεση τις οδηγίες των ειδικών και βασικά την προτροπή «Μένουμε σπίτι». Η ζωή μας, η ζωή των αγαπημένων μας προσώπων αλλά και η ζωή κάθε ανθρώπου στον πλανήτη, είναι το σημαντικότερο πράγμα που θα πρέπει να διασφαλίσουμε καταρχήν. Και σε αυτό δεν χωρούν εφησυχασμοί, «δε βαριέσαι», μαγκιές. Αυτό άλλωστε είναι και το πρώτο συμπέρασμα από τις πρώτες μάχες με τον εχθρό που ακούει στο όνομα «Νέος κορωνοϊός Covid-19» και ο οποίος μας είναι εντελώς άγνωστος και απειλεί τους πάντες. Αυτό που μας είναι γνωστό σε κάθε περίπτωση, είναι το γεγονός ότι θα πρέπει να οπλιστούμε με υπομονή και σύνεση για να ξεπεράσουμε την τεράστια αυτή δοκιμασία. Παράλληλα είναι ευκαιρία να ξαναθυμηθούμε βασικές αρχές και αξίες του ανθρωπισμού μας, πληθώρα των οποίων βρίσκεται σε πολλά αρχαιοελληνικά και νεοελληνικά κείμενα που διδάσκονται στα σχολεία μας. Αρχές και αξίες που με δική μας ευθύνη (των ενηλίκων) έχουμε απεμπολήσει στη δίνη των νέων μοντέλων οικονομικής ανάπτυξης και της παγκοσμιοποίησης.

Έτσι λοιπόν, όσο και αν ακούστηκε με χαρά η πρόωρη έναρξη των διακοπών του Πάσχα, είμαι σίγουρος ότι γίνεται πλέον αντιληπτό σε όλους ότι αυτή η αρχική χαρά, εξελίσσεται σε μεγάλο πρόβλημα και για τη σχολική πραγματικότητα . Από όλους ανεξαιρέτως  μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς. Ιδιαίτερα δε από τους μαθητές της Γ’ τάξης που προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές. Ας ευχηθούμε και ας έχουμε πίστη ότι κάποια λύση θα βρεθεί σύντομα. Επιτρέψτε μου όμως τώρα, αν και είσαστε μεγάλα παιδιά, να σας πω  μια ιστορία. Αν και οι ιστορίες και τα παραμύθια πάντα κεντρίζουν και το ενδιαφέρον και των μεγάλων ανθρώπων.

«Μια φορά κι έναν καιρό, σ’ ένα χωριό ζούσε ένας γέρος γεωργός. Οι γείτονές του τον θεωρούσαν εύπορο γιατί είχε δικό του άλογο, που το χρησιμοποιούσε για να δουλεύει τα χωράφια του. Μια μέρα, το αγαπημένο του άλογο το έσκασε. Όταν το έμαθαν οι γείτονες, μαζεύτηκαν για να του εκφράσουν τη λύπη τους. “Μεγάλη κακοτυχία”, είπαν με συμπάθεια. “Ίσως”, απάντησε ο γεωργός. Το επόμενο πρωί το άλογο επέστρεψε και έφερε μαζί του και έξι άγρια άλογα. “Υπέροχη καλοτυχία”, είπαν χαρούμενοι οι γείτονες. “Ίσως”, απάντησε ο γέρος. Την άλλη μέρα, ο γιος του προσπάθησε να σελώσει και να καβαλικέψει ένα από τα άγρια άλογα, αλλά αυτό τον έριξε κάτω κι έσπασε το πόδι του. Πάλι οι γείτονες επισκέφτηκαν τον γεωργό για να του εκφράσουν τη συμπάθειά τους για την ατυχία του. “Ίσως”, είπε ο γεωργός. Την επόμενη μέρα, ήρθαν στο χωριό στρατολόγοι για να μαζέψουν νέους για το στρατό. Βλέποντας ότι ο γιος του γεωργού είχε σπασμένο πόδι, τον άφησαν. Οι γείτονες έδωσαν συγχαρητήρια στον γεωργό επειδή τα πράγματα πήγαν τόσο καλά. “Ίσως”, απάντησε ο γεωργός.»

Μετά από τη μικρή αυτή ιστορία ας ανατρέξουμε ακόμα στη γνωστή ρήση των στωικών φιλοσόφων «Ουδέν κακό αμιγές καλού» που  σημαίνει πως σε κάθε πράγμα, όσο και αν φαίνεται αρνητικό, βρίσκεται πάντοτε κάτι το θετικό. Ή τις φράσεις του λαού μας «όλα γίνονται για κάποιο λόγο» και «κάθε εμπόδιο για καλό». Έχουμε λοιπόν πολλούς λόγους σε αυτή  την δύσκολη στιγμή, να αναζητήσουμε τρόπους που θα μας στηρίξουν περιμένοντας το καλό που κάποια στιγμή θα ακολουθήσει. Και να το προετοιμάσουμε. Γιατί όλα τα γεγονότα στη ζωή μας, ευχάριστα ή δυσάρεστα, σηματοδοτούν τη συνέχεια στη ζωή μας, ανάλογα με τη δική μας αντιμετώπιση και συμπεριφορά απέναντί τους.

Γι’ αυτό θα πρέπει όλοι μας εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να προσπαθήσουμε να αρχίσουμε να βρισκόμαστε, όχι ως φυσικές παρουσίες όπως έχουμε μάθει στην κανονική εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά αξιοποιώντας τις σύγχρονες τεχνολογίες. Η τηλεκπαίδευση ή τηλεργασία που ήδη το Υπουργείο Παιδείας έχει ξεκινήσει με διάφορους τρόπους και μεθόδους είναι μία υποχρέωση που θα πρέπει να εφαρμόσουμε προκειμένου να διατηρήσουμε την επαφή μας και την επικοινωνία μας μεταξύ μας αρχικά αλλά και με το αντικείμενό μας: τη γνώση, τα μαθήματά μας, τα βιβλία μας. Είναι γνωστό ότι τα πράγματα δεν είναι εύκολα. Υπάρχουν πολλά προβλήματα σε όλους μας. Συνδέσεις ίντερνετ, αντοχή στις πλατφόρμες, τηλέφωνα, εξοπλισμός, εκπαίδευση σε εναλλακτικούς τρόπους εκπαίδευσης και άλλα. Όμως δεν είναι ώρα για γκρίνιες. Είναι ώρα να βάλουμε όλοι πλάτη όπως πολλοί ΑΝΘΡΩΠΟΙ πλέον στην πατρίδα μας αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Και να είσαστε σίγουροι ότι θα τα καταφέρουμε όπως θα τα καταφέρουν όλοι όσοι δίνουν καθημερινές μάχες σε πολλά πόστα. Έτσι λοιπόν θα σας παρακαλέσω καταρχήν να ενεργοποιήσετε την επικοινωνία σας μαζί μου, με τους καθηγητές σας αλλά και μεταξύ σας ώστε να αποκαταστήσουμε, σε όποιο ποσοστό αυτό είναι δυνατό, την καθημερινή μας δουλειά στο σχολείο και για όσο χρόνο χρειαστεί. Αρχικά να ενημερώσετε τους γονείς για αυτήν την επικοινωνία μας και να τους διαβάσετε το κείμενο. Στη συνέχεια να διαβάσετε μαζί, τις πληροφορίες και τις οδηγίες στο έγγραφο του υπουργείου που σας επισυνάπτω. Όσες και όσοι μαθητές κάνουν μάθημα με την κα Αραβαντινού, θα πρέπει να ενεργοποιήσετε λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) ακόμα και αν έχετε άλλον, αφού η κα Αραβαντινού θα χρησιμοποιήσει πλατφόρμα για την είσοδο στην οποία χρειάζεται λογαριασμό μέσω του ΠΣΔ. Τα βήματα που θα πρέπει να κάνετε περιγράφονται αναλυτικά. Αν κάπου δυσκολευτείτε επικοινωνήστε μαζί μου (lyk-kala@sch.gr email σχολείου, κινητό τηλέφωνο 6942943322). Για όλα τα υπόλοιπα μαθήματα θα επικοινωνήσουν μαζί σας οι καθηγήτριές-τές σας για λεπτομέρειες. Όλη αυτή η δράση είναι μια καινούργια εμπειρία για όλους και μαζί θα προσπαθήσουμε να πορευτούμε. Όσες-οι από εσάς αντιμετωπίζετε οποιοδήποτε πρόβλημα (απουσία σύνδεσης στο διαδίκτυο, εξοπλισμός κ.ά.) θα ήθελα να με ενημερώσετε το συντομότερο δυνατό για να ενημερώσω τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας.

Το εγχείρημα είναι δύσκολο. Αλλά είμαι σίγουρος ότι και εσείς θέλετε να τα καταφέρουμε γιατί το οφείλουμε στους εαυτούς μας. Επίσης, είμαι σίγουρος ότι:

«Κι όταν η καταιγίδα θα έχει περάσει, δεν θα θυμάσαι πως τα κατάφερες ή πως επιβίωσες. Δεν θα είσαι καν σίγουρος εάν η καταιγίδα όντως τελείωσε. Ένα πράγμα είναι μόνο σίγουρο. Όταν θα περάσει δεν θα είσαι πια ο ίδιος άνθρωπος με αυτόν πριν ξεκινήσει» ~ Hakuri Murakami

Με πολλές ευχές για υγεία, δύναμη, υπομονή και επιμονή

Ο Διευθυντής του ΓΕΛ Καλαβρύτων

Βασίλειος Νικ. Σπανός